Δευτέρα, 22 Μαρτίου 2010

Η σιδηροδρομική σύνδεση της Ελλάδας με την Ευρώπη

Γεια σας.
Σας είχα γράψει κάποια στιγμή για το γεγονός ότι έψαχνα να βρω κάπου μια άκρη για το τι ακριβώς έγινε με τον ιστορικό σιδηρόδρομο των Βαλκανίων και τι σχέση έχει με τον Κολινδρό.
Μια που αναφέρθηκα σε τρένα σε προηγούμενη ανάρτηση,ας αναφερθώ σε κάτι που ανακάλυψα στο διαδίκτυο και συγκεκριμένα στο παρακάτω σάιτ:
http://www.imma.edu.gr/macher/hm/index.html

Η επίσημη εξαγορά όλων των σιδηροδρομικών δικτύων της Μακεδονίας από το ελληνικό δημόσιο αποδείχτηκε δυσκολότερη υπόθεση από την απελευθέρωση των εδαφών. Ολοκληρώθηκε μόλις το 1928 μετά από μαραθώνιες διαπραγματεύσεις με τις ευρωπαϊκές εταιρείες. Όμως η σύνδεσή τους με τις γραμμές της νοτίου Ελλάδας τυπικά επιτεύχθηκε νωρίτερα, τον Μάιο του 1916. Ο βασιλιάς Κωνσταντίνος Α' τοποθέτησε τότε, σε συμβολική τελετή κοντά στον Κολινδρό, τον τελευταίο αμφιδέτη, υλοποιώντας έτσι τη σύνδεση με την Ευρώπη, ένα ελληνικό όνειρο που εκκρεμούσε πάνω από 30 χρόνια.


Υ.Γ.
Κάπου πήρε το μάτι μου,για συγκέντρωση κερασοπαραγωγών αύριο με θέμα την αναβίωση της γιορτής των κερασιών.
Εν τω μεταξύ θα ακούσουμε σε λίγες μέρες για τα ακριβά κεράσια που πουλιούνται στο Ηarrods του Λονδίνου και θα καταριόμαστε τη μοίρα μας.
http://sakiskolindros.blogspot.com/2009/11/blog-post_12.html


Δεν υπάρχουν σχόλια: